Jak w Google Analytics zliczać kliknięcia ‚like it’?

Tworząc aplikacje czy konkursy na Facebooku z pewnością chcielibyśmy wiedzieć jak przekładają się one na przyrost fanów fanpage marki.

  1. W sekcji <head> podpinamy kod Google Analytics.
  2. Wstawiamy like button <fb:like></fb:like>
  3. Osadzamy asynchroniczny kod biblioteki Facebooka.
  4. Podpinamy funkcje pod zdarzenia facebooka ‚edge.create’ i ‚edge.remove’, w tych funkcjach wywołujemy handler Google Analytics z pożądanymi parametrami.

 

<head>
 <script type="text/javascript">
      var _gaq = _gaq || [];
      _gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXX-XX']);
      _gaq.push(['_trackPageview']);
    
      (function() {
        var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
        ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
        var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
      })();  
 </script>
</head>

<body>
<div id="fb-root"></div>
<fb:like href="http://www.facebook.com/FANPAGE" send="false" show_faces="false" font=""></fb:like>

<script type="text/javascript">
    window.fbAsyncInit = function() {
        FB.init({appId: 'YOUR_APP_ID', status: true, cookie: true, xfbml: true});
        FB.Canvas.setAutoResize();
        FB.Event.subscribe('edge.create',
            function(response) {
                alert('like');
                _gaq.push(['_trackPageview', '/like_it']);
            }
        );
        FB.Event.subscribe('edge.remove',
            function(response) {
                alert('unlike');
                _gaq.push(['_trackPageview', '/unlike_it']); 
            }
        );
    };

    //Load the SDK asynchronously
    (function() {
        var e = document.createElement('script'); e.async = true;
            e.src = document.location.protocol +
              '//connect.facebook.net/pl_PL/all.js';
            document.getElementById('fb-root').appendChild(e);
    }());
</script>
</body>

Z powyższego kodu należy usunąć alerty, które są wstawione jedynie dla testu działania mechanizmu.

Jedna myśl na temat “Jak w Google Analytics zliczać kliknięcia ‚like it’?”

  1. Fajny artykuł.

    Trzeba uważać z testowaniem, lepiej nie robić tego będąc zalogowanym na konto będące adminem tej aplikacji FB. Miałem problemy z podpinaniem się pod zdarzenie umieszczania komentarza FB, gdzie zdarzenie wywoływało obsługę dopiero gdy już wcześniej był jakiś komentarz a nie działało przy pierwszym.

    Przy okazji – Google Analitycs ma sekcję poświęconą raportowaniu „Social Acivitites”. Aby zobaczyć w niej Like’i warto wysłać do Googl’a takie zdarzenie (chodzi o _trackSocial):

    FB.Event.subscribe(‚edge.create’,
    function(response) {
    _gaq.push([‚_trackSocial’, ‚facebook’, ‚like’, response]);
    }
    );

    Pozdrawiam
    Artur

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.